Ce asteptari au angajatii de la activitatile de team building in 2020

Interesul angajatilor pentru programele de team building a crescut simtitor in ultimii ani, ajungand ca, in unele domenii, aceste activitati sa constituie un factor decizional in continuarea colaborarii.

De aceea e foarte important pentru fime sa planifice un program complex si cat mai variat de activitati, pe parcursul intregului an, care sa satisfaca asteptarile angajatilor.

Iar daca vorbim de activitati de team building si insentivare, sunt 3 cerinte cheie ce trebuie neaparat bifate:

Invata. Inspira-te. Distreaza-te.

S-a discutat mult despre digitalizarea, gamificarea team buildingurilor versus activitatile fizice, jocuri in aer liber etc. Daca multi au crezut ca telefonul trebuie neaparat intregrat in activitati, altii au simtit nevoia ca in cadrul activitatilor sa ia o pauza de la tot ce insemna tehnologie si sa revina la valorile de baza. Bazandu-ne pe cei 10 ani de experienta in activitati de team building, putem spune, fara sa gresim, ca NU CONTEAZA. Nu conteaza daca e gamificat, e analog sau ca e direct pe plaja.

Ceea ce conteaza pentru angajatii anului 2020, atunci cand participa la un team building sunt 5 lucruri:

  1. Informatia pe care o primesc sa fie noua si suprinzatoare, sa dezvolte capabilitati noi. De preferat ca activitatea de team building sa fie unica si “fresh”, sa nu semene cu alte activitati anterioare. De exemplu nu mai recomandam jocuri de echipa, constructii de diverse masinarii, cautari de comori etc, la care angajatii se asteptau de obicei. Ei vor fi cu adevarat surprinsi daca vor gati impreuna, vor organiza un festival, vor crea arta din graffiti, isi vor deschide un magazin cu articole create chiar de ei, vor produce obiecte de mobilier, vor deschide un business de street food etc.
  2. Inspiratie si hobby: Poate pana acum nu v-ati gandit la acest aspect, dar angajatii sunt mult mai deschisi la a invata lucruri noi daca acestea le fac viata mai frumoasa. Ei sunt in permanenta cautare pentru a fi mai fericiti, pentru a se (re)descoperi. Oferindu-le activitati precum: workshop-uri de pictura pe lemn, de gatit, de nutritie – ei vor aprecia mult mai mult aceste programe si se vor implica pe masura.
  3. Distractie.Pentru ca intotdeauna team building-ul a fost considerat o pauza bine venita a programului de lucru, angajatii se asteapta sa se distreze. Iar aici lucrurile sunt de la sine intelese:  fiecare activitate trebuie gandita astfel incat sa ofere cadrul in care oamenii sa se simta liberi, implicati si relaxati, pentru a le permite sa se distreze cat mai mult.
  4. Suport din partea facilitatorilor si echipei organizatoare.Exista o tendinta a oamenilor, ca atunci cand intra in spatiul de desfasurare a activitatii sa se lase ghidati. Adica ei vin, fac prezenta, dar de acolo este rolul facilitatorilor sa-i ghideze pe parcursul programului, sa le explice clar ce au de facut si ce rezultate sa obtina.
  5. Rezultate. Iar aici nu vorbim de target, obiective etc. E important ca activitatea sa aiba un rezultat cu forma definita (un produs, un fel de mancare, un obiect de arta) sau rezultat emotional: sa-si cunoasca cu adevarat colegii, sa se simta bine si relaxati in prezenta acestora, sa depaseasca bariere.

Anul acesta e momentul ca un team building sa raspunda permanentei cautari a angajatilor de a fi mai relaxati, mai fericiti, mai buni si mai intelegatori cu ei insisi si cu cei din jur.