Conferintele sunt evenimente importante in dinamica organizatiilor. Prin intermediul lor se concep strategii pe termen mediu si lung, se comunica mesaje noi, se consolideaza valorile si cultura companiei. Drept urmare, este foarte important pentru organizatii ca, de la an la an, sa inoveze prin intermediul acestor evenimente, sa transmita mesajele intr-un cadru bine ales si printr-o abordare cat mai adaptata profilului participantilor.
Pentru dinamizarea conferintelor, dar si pentru a oferi un pachet complet angajatilor, recomandam ca sesiunile de prezentari sa fie alternate sau sa le fie integrate experiente memorabile, dedicate si optimizate in functie de obiectivele de grup.
Pentru a organiza o conferinta interactiva, in care participantii sa fie cu adevarat implicati, trebuie sa urmati sase pasi simpli:
- Alegeti moderatori entertaineri, care sa fie buni profesioniști in comunicarea cu publicul. In cazul in care acest rol ii revine unui manager intern, recomandam cateva sedinte “one to one” cu o firma de training, prin care sa clarifice subiectele ce vor fi comunicate, sa adauge expertiza si abilitati de speaker. Iar daca vrei sa surprinzi audienta si mai mult: in timpul prezentarii, anumite puncte pot fi prezentate de un actor de stand-up, care sa urce pe scena alaturi de speakerul principal. Informatiile prezentate de acesta, nu vor omise, cu singuranta, de niciun coleg.
- Spatiu neconventional. Alegeti un loc de desfasurare nonconformist. Uitati de clasica sala de hotel si experimentati o sala de teatru, un amfiteatru de universitate, un spatiu de co-working, un studio de gatit etc. Pentru a schimba complet asteptarile, puteti introduce inaintea prezentarilor, cateva momente interactive legate de locatia in care se afla. Colegii se vor integra mult mai rapid in “mood”-ul zilei.
- Set-up creativ. Daca totusi sunteti nevoiti sa desfasurati evenimentul intr-o sala clasica de evenimente, evitati standardele: aduceti scaune de culori cat mai diferite, pufi colorati, masute de cafea in loc de mese standard, canapele. Si aranjati-le pe grupuri, sectoare, astfel incat sa va permita crearea unor echipe spontane, atunci cand le veti da anumite task-uri.
- Format bidirectional. Pentru a creste interesul si implicarea, integrati in prezentare momente in care audienta sa aiba task-uri de indeplinit: lista cu avantaje si dezavantaje ale subiectelor expuse, schimbari pe care le-ar aduce deciziilor comunicate etc.
- Activitati experientiale. Dinamizati conferinta cu o activitate care sa ii implice pe participanti in mod cat mai creativ si distractiv: activitati care pot integra subiectele si mesajele dezbatute, cu obiectivul de a obtine reach-ul propus si un grad ridicat de implicare. De exemplu:
- Atunci cand schimbarea, adaptabilitatea si creativitatea sunt punctele cheie comunicate in cadrul conferintei, introduceti in desfasurator o activitate ‘Hands on’ de 30-40 de minute, spre finalul prezentarii sau chiar in milocul ei. Un moment memorabil prin care participantii trebuie sa faca ceva ce nu au mai facut pana atunci: sa se grupeze in echipe si sa decoreze cat mai creativ un tort. Daca inviti si un cofetar celebru, care sa faca legatura intre mesajele de business si activitatea creativa, atunci obiectivele pe care le urmaresti sunt si mai usor de atins.Citeste mai mult…
- Daca tema conferintei presupune prezentarea de produse noi, un target mai mare, canale noi de distributie, indeamna-ti echipa sa gandeasca precum dezvoltatorii de business, implicandu-i intr-un program interactiv care le va activa simtul antreprenorial: in doar 50 minute, sa-si creeze propriul stand de cafea To GO. Citeste mai mult…
Poti alege din mai multe programe aici.
- Key learning. Concluzionati intotdeauna cu un rezumat al invatamintelor cheie ale conferintei. Puteti chiar invita participantii sa faca o lista cu ideile cheie cu care au ramas, sa le impartaseasca in grupuri mici, iar cele care primesc cele mai multe aprecieri / voturi sa fie prezentate in fata intregului auditoriu.
No Comments